Connect with us

Príjem z predaja diaľničných známok prekonal už v novembri celý minulý rok

Ľudia

Príjem z predaja diaľničných známok prekonal už v novembri celý minulý rok

Príjem z predaja diaľničných známok v tomto roku opäť už v novembri prekonal hranicu celoročného príjmu z ich predaja v predchádzajúcom roku.

Podľa hovorkyne Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaely Michalovej sa 12. novembra tohto roka dosiahla úroveň príjmu z predaja elektronických diaľničných známok za rok 2017 s takmer 4,3 miliónovým počtom predaných kusov za viac ako 72,6 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.
„Pomyselné prvenstvo v obľúbenosti obhájili u motoristov ako vždy desaťdňové diaľničné známky s vyše 59-% podielom na trhu,“ doplnila Michalová. Nasledujú podľa jej slov ročné diaľničné známky s 28-% podielom a zvyšných 13 % tvoria 30-dňové diaľničné známky. „Tradične najviac, a to 49% nakupujúcich, tvoria vodiči so slovenským evidenčným číslom vozidla, 36 % tvoria autá z okolitých krajín, a nakoniec motoristi s vozidlami z iných krajín predstavujú 15-% podiel na trhu v počte kusov predaných elekronických diaľničných známok,“ vymenovala hovorkyňa.
NDS tak potvrdila každoročný rastúci trend v príjme z predaja diaľničných známok, čo znamená nárast o takmer 5,3 % oproti minulému roku. „Aj napriek tomu, že ministerstvo dopravy nezmenilo ceny diaľničných známok a ponecháva ich aj pre rok 2019 na rovnakej úrovni z roku 2011,“ konštatovala Michalová. Ceny elektronických diaľničných známok na Slovensku patria podľa jej slov k jedným z najnižších v regióne.
Povinnosť platiť za užívanie vymedzených úsekov diaľnic a rýchlostných ciest sa vzťahuje na všetky dvojstopové motorové vozidlá alebo jazdné súpravy do 3,5 tony. Ročná diaľničná známka stojí 50 eur, 30-dňová 14 eur a desaťdňová 10 eur.

tasr /foto: ilustračné

Continue Reading
Môže sa vám páčiť...
Click to comment

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Viac z Ľudia

Hore